Само 2 идейни проекта има за "Струма" през Кресненското дефиле

09 Ян.
2017

На публично заседание в четвъртък в Агенция "Пътна инфраструктура" ще бъде обявено класирането в конкурса за изработването на разширен идеен проект с парцеларен план за автомагистрала "Струма" в участъка между Крупник и Кресна. Това обявиха от пътното ведомство.

Само два кандидата

Става дума за трасето през Кресненското дефиле, през което еколози настояват бъдещият участък от "Струма" да не минава. В края на кабинета "Борисов 2" обаче беше решено, че движението в посока Гърция ще минава тъкмо оттам, а в обратната посока - над дефилето. Мотивът за това беше, че така ще се избегне опасността България да загуби европейско финансиране.

На публичното заседание експертното жури, номинирано от браншовите организации и академичните среди, ще обяви резултатите от оценяването и класирането на конкурсните предложения. Ще се отвори и пликът със списъка и номерата на участниците, чиито проекти са класирани

АПИ започна открития конкурс за трасето с приблизителна дължина 23.8 км и обходен път на град Кресна - част от дясно платно с приблизителна дължина 5.45 км, през ноември миналата година.

Всичко, което трябва да знаете за:

До крайния срок - 24 февруари т.г., са постъпили две предложения.

Целта на състезанието е агенцията да придобие разширен идеен проект, подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи проектирането на фаза технически проект и строителство на лявото платно на АМ "Струма" в участъка между Крупник и Кресна и на обходния път на град Кресна - част от дясно платно.

Кой оценява

Предложенията на кандидатите, при запазване на тяхната анонимност, са разгледани и оценени от експертното жури, уточняват от агенцията. В журито участват Румен Миланов, представител на Университета по архитектура, строителство и геодезия, Валентин Николов, представител на Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков", Радослав Върбанов, представител на Минно-геоложкия университет "Св. Иван Рилски", Дилянка Безлова, представител на Лесотехническия университет - София, Вълко Бисерков, представител на Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН, Петър Диков, представител на Сдружение "Български форум за транспортна инфраструктура", познат повече в качеството му на бивш главен архитект на София. Ръководител на организацията пък е Николай Михайлов, председател на съвета на директорите на "Трейс груп холд", но в организацията е посочен като ръководител катедра в архитектурния университет.

В журито участват още Иван Атанасов, представител на Камара на инженерите в инвестиционното проектиране, Павел Диковски, представител на Българска браншова камара "Пътища" (и бивш ръководител на пътната агенция - бел. ред.), Мирослав Мазнев, представител на Камарата на строителите в България, Петко Табаков, представител на Българска браншова асоциация "Пътна безопасност", Веселин Грозданов, представител на клъстер "Зелен транспорт", Елена Асенова, главен експерт в Дирекция ОППО в Агенция "Пътна инфраструктура", Станислава Костова, главен юрисконсулт в същата дирекция.

Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2.5 млн. лв. за 3 награди: за първо място – 85%, за второ – 10%, и за трето – 5%. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван.

Магистрала донякъде и отнякъде

Трасето на магистралата е готово в частта от Долна Диканя до Благоевград, както и от Сандански до границата с Гърция при Кулата. По средата между тях е участък лот 3, който е разделен на три части. Двете крайни отсечки вече се изграждат, а по средата между тях остава Кресненското дефиле. Еколози са против магистралата да минава през самото дефиле заради данните за множество блъснати диви животни и заради нарушаването на средата им на живот, поради което немалко от тях изобщо са изчезнали от района.

Междувременно пък бе прекратена тръжната процедура за тунела "Железница", след като при акция ДАНС установи поредица нарушения, основните сред които липса на папки в документите на кандидатите за изграждането, част от които бяха намерени в дома на член на комисията, която разглежда офертите.

Рубрики: 
evaluation.bg