Lidl ще финансира каузи на граждански организации с по 10 хил. лв.

09 Ян.
2017

Проектите трябва да са в сферите образование, здравословен начин на живот, околна среда и култура

Граждански и неправителствени организации ще могат да кандидатстват и избраните да получат финансиране до 10 хил. лв за изпълнение на социално значими проекти по инициатива, която започва веригата за бързооборотни стоки Lidl в партньорство с фондация "Работилница за граждански инициативи" и "Български дарителски форум". Проектите могат да бъдат в четири сфери - образование, околна среда, културно и историческо наследство и здравословен начин на живот.

Каква е кампанията

Средствата по инициативата ще бъдат отделяни от всяка покупка на клиент в магазини на веригата, а одобрените проекти ще бъдат обявени през октомври. По 3 стотинки ще се заделят от всяка касова бележка в периода от 1 май до 25 юни.

Управителят на Lidl за България Милена Драгийска съобщи, че целта е инициативата да бъде дългосрочна.

Как ще се кандидатства

От 3 май до 25 юни свои проекти в инициативата ще могат да подават граждански и неправителствени организации от цялата страна, включително училищни настоятелства, читалища и др. Кандидатстването ще стана онлайн като трябва да бъдат попълнени три документа- описание на идеята, планиран бюджет и декларация за участие в кампанията. Сумата, която може да получи един проект е до 10 хил. лв., като не се изисква съфинансиране от страна на кандидатите.

По предварителни прогнози се очаква събраната сума да осигури грантове за поне 20 проекта при максимално допустимото финансиране.

В инициативата не е заложено предварително съотношение на средствата между четирите възможни направления за кандидатстване. Очакванията са обаче най-много предложения да бъдат получени за образование. "През последните години сферата на образованието е номер 1, там има най-много идеи, но и най-много дефицити в системата", коментира Красимира Величкова от "Български дарителски форум".

Класирането на подадените предложения ще премине през няколко етапа. През лятото те ще бъдат оценявани от експертно жури, а през септември своите оценки за предложенията ще дадат и служителите на Lidl в цялата страна. По план победителите в инициативата трябва да бъдат обявени през октомври, след което ще започне и изпълнение на проектите. Ще има и едногодишен мониторинг на изпълнението, след което ще бъдат обявени и постигнатите резултати.

evaluation.bg